Week 7

Aandacht voor je leven

Meditatief wandelen

Ga wandelen in de natuur zonder doel en met volle aandacht.

Meestal gaan we wandelen om van de natuur te genieten, te ontspannen met vrienden enz.
Bij meditatief wandelen gaan we wandelen zonder doel. Het wandelen zelf is het doel.
We gebruiken onze zintuigen vanuit volledige aanwezigheid. Onze gedachtepatronen zorgen voor onrust en stress. Onze geest is bezig met het verleden en de toekomst. Het volledig beleven van NU en ZIJN wordt vergeten. 

Bij meditatief wandelen worden we bewust van 'hoe voel ik, hoe beweeg ik, hoe ontspan ik, wat ruik ik. '

 Je komt in het ZIJN en het hier en NU.

Je maakt contact met jezelf en je omgeving. Je bent bezig met de natuur om je heen. Alles wat je ziet, hoort, ruikt voelt, proeft, ga je ervaren in het hier en nu.

Oefening

  • Geef aandacht aan je omgeving
  • Geef aandacht aan het huidige moment
  • Geef aandacht aan wat je ziet
  • Geef ja aandacht aan wat je hoort
  • Geef aandacht aan je ruikt

  • Geef aandacht aan je ademhaling

  • Geef aandacht aan de vogels , de bomen en de natuur

Veel succes !

Be Happy, Be Mindful !